söndag 6 mars 2011

Uteritt

Idag så var jag i stallet vid halv tio och tog ut hästarna. Sen så mockade jag till Indiana, fixade hö och gav hästarna mat och sen ryktade jag Indiana i solskenet i hagen, det var skönt och mysigt tyckte Indiana :)
Sen så hjälpte jag & Elli Gerth med att lasta Merlin, för gerth skulle tävla ;)
Efter det mockade & fixade vi hö till hans hästar.

 Markträning:
Var i ridhuset och hade henne lös. Hon var på bushumör så hon sprang efter mig o.s.v
Men hon bet mig en gång ( hon gör så i hagen mot vilja, biter tag & busar ) så jag fick lite ont..
Ska försöka lära henne att på inkallning komma i LUGN galopp och inte i raketfart som hon gjorde idag..
Men annars så är hon för söt när hon kommer springande;)
Hon rullade också sig, och sen gick vi in i stallet.


  Ridning:
Vi red ut Ali Johansson vägen ( hela den rundan) plus en liten stig i skogen.
Det gick jättebra och var roligt! :)




//Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar