onsdag 23 mars 2011

markträning i ridhuset

M A R K T R Ä N I NG

Vill börja med att påpeka innan jag skriver om dagen.
Nh, naturlig hästhantering, miljöträning, träning från marken, markträning m.f är ungefär samma sak. Man tränar från marken på olika saker.
Så när jag skriver makträning så menar jag att jag tränar med Indiana med olika saker från marken. Jag vet att vissa tycker detta är strunt och skit, då får ni tycka det.
JAG tycker att ridning & träning från marken är MINST lika viktig.
Kan du inte kontrollera / samspela / lita på din häst på marken kan du ju inte göra det på hästryggen.. 
Visst busar jag och Indiana ofta när vi marktränar & tränar på trick. Men vi gör också andra saker såsom flytta fram och bakdel. Lär henne komma på inkallning. få henne att stanna , backa m.m
Sånt är väldigt vikitigt speciellt med en häst som Indiana.

 Alla håller på med olika saker, vissa har hoppning, vissa wester o.s.v
Låt alla göra på deras sätt, sen är det en annan sak att komma med frågor, ge tips, frågar varför / hur o.s.v


// Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar