onsdag 23 mars 2011

dagens markträning

Dagens markträning i ridhuset:

Egentligen hade vi tänkt att vara i paddocken men det blåste så mycket så det känndes inte så lockande.
Började med att skicka ut henne på volten ( cirkling game )
Ena varvet gick bra, men i andra varvet när hon skulle trava så blev hon sur och vände in mot mig. Sen jobbade vi inte mer på det eftersom båda två tycker det är tråååkigt men vi ska träna mer på det någon annan dag.
Sedan så gjorde Indiana hemlisen :')
Efter det så busade vi lite, hon var på bushumör :) Hon ville komma liite nära men hon gick aldrig på mig.
Vi tränade också flytta fram & bakdel. Ena sidan på framdelen flyttar hon dirket. Men andra sidan har hon inte förståt änn. Jag tar med min fot på hennes ben så att hon ska förstå att det är den hon ska flytta. Dock fattar hon inte rikigt;)
Flytta bakdelen gick bra, behövde bara lägga handen på bakdelen så flyttade hon :)


 Bus paus och hade henne lös. Hon stod i ena hörnet och jag i andra så kallade jag på henne och då kom hon rejseergalopp, och stannade framförmig och ställde sig lite på bakdelen för att det blev så tvärt. Men hon är så duktig så hon stannar en bit ifrån mig så att hon inte nuddar mig eller springer på mig. Hon skulle aldrig få för sig att springa på mig eller stegra på mig  ( bara så att ni inte missförstår)
Sedan så gjorde Indiana hemlisen igen :')

Sen skulle hon göra den igen , men sen gjorde hon inte det för jag råkade förstöra lite hehhexD Så då trodde jag inte att hon skulle göra det , men jag gjorde komandot och sen gjorde hon det :)
 ( kan inte berätta mer för då kommer ni lista ut det )



 JAG ÄLSKAR MIN HÄST AV HELA MITT HJÄRTA, DET FINNS INGEN FINARE
( bilderna ni ser är gamla )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar