onsdag 9 mars 2011

Träning för Gerth, och fel dressyrprogram :S

Idag hade jag träning för Gerth, fick rida upp.
Idag red jag för första gången (i mitt liv)med sporrar.
Framridning:
Behövde ingen framridning i och med att jag hade ridit upp ( travat en del )

Form:
Hmm.. hyffsad fast han har gått rätt så mycket bättre.

Ridvägar:
Gerth sa att jag skulle rida dressyrprogrammet och då gjorde jag det men så började han rätta mig och sånt då jag blev stissig och slarvade.
sen kom vi på att jag hade läst fel dressyrprogram i en hel månad!
Gångarter:

Skritt;      OK
Trav;       För lite energi
Galopp;   Pigg idag :) lite sladdrig i höger varv annars väldigt bra i vänster varv!


Ingen bild från idag.

En av de första bilderna jag tog med min kamera när den var ny..
Musse fyllde år och det man ser på bilden är hans nya röda grimma som klär honom mycket snyggt tycker jag, fast en skönhet klär ju i allt  :)




/Nadia

3 kommentarer:

  1. Förra ryttaren är en otroligt duktig o rutinerad ryttare som har otaliga segrar o placeringar på Musse.
    Att du ens säger att han är skänkeldöd o skyller detta på förra ryttaren är helt obegripligt,dumt o fult gjort av dig.
    Hon har gjort svängar som både har varit snäva o lagom o i en sväng krävs otroligt mkt ben från ryttaren för att få med sig hästen genom svängen o inte tappa bakändan dessutom krävs de att hästen är lydig för skänkel för att en omhoppningsväng ens ska kunna utföras utan att få ett stopp eller nedslag.
    Dessutom vad grundar du på att hon bara ridit med sporrar har du sett henne träna hemma ??? eller varenda tävling hon varit på ???
    Jag har sett henne både hemma, på träning o tävling i många år o kan ge dig ett svar att du ljuger om att hon använder sporrar alltid annars grundar du dina anklagelser på vad ngn annan säger.
    Är man en bra ryttare själv behöver man inte skylla över sina fel på någon annan utan man tar kritiken o man tar felen som uppstår o gör de bättre o hittar en lösning på problemet.
    Musse är en pigg häst o har alltid varit de genom alla år jag sett dom två tillsammans.
    Jag har sett Förra ryttaren som sagt i många år o jag har sett dig rida på träning o att skylla på den förra ryttaren är fel.
    Ta på dig dina egna fel o brister o jobba på dom, som förra ryttaren gjorde så ska du se att du får uppleva Musses talang på tävlingsbanorna som hon fick uppleva...
    Mvh Bella

    SvaraRadera
  2. Tack för att du rättar mig, ja egentligen så vet jag ju inte om hon bara red med sporrar, men det är ju vad jag har fått höra, men man ska ju inte lita på allt man hör..
    Jag skäms verkligen och jag får be er att ursäkta mig för mitt usla beteende och jag ska genast sudda ut den lögn jag skrivit!

    / Nadia

    SvaraRadera
  3. Jätte fint gjort Nadia att kunna be om ursäkt för sina misstag :)
    Nej man ska inte lyssna på vad andra säger för de slutar oftast i att de blir fel o att andra människor blir sårade om de är något negativt man säger då.
    Träna på o jobba med de felen som uppstår o blicka framåt så ska du se att du kommer ha super kul med honom både hemma, på träning o tävling :)
    All lycka o framgång till dig.
    mvh Bella

    SvaraRadera