måndag 14 mars 2011

Dagens ridning

Dagens ridning:



Jag & Ellinor red ut lilla rundan + lite av barbackarundan.
Indiana var pigg och glad och vi båda tyckte det var skönt att komma ut.
Elli red barbacka på vilja och hon bockade så då ville elli inte rida så hoppade hon av och gick hela vägen:P
Sen på hemåtvägen så gick elli iförväg med vilja så övade jag stanna vid den stenen, trava vid den, sakta av där, sväng dit, gå en "serpentin" över vägen, "gå snettigenom" över vägen, böja henne på rakt spår på båda sidorna.
Hon ville inte rikigt lyssna på mig men då och då slappnade hon av och var duktig:)
Sen så kom vi till en krök och då börjar Elli springa med Vilja och sen när hon kommit förbi kröken så saktar hon av till skritt. Men då ser inte Indiana Vilja så hon blir ju orolig och ville springa ifatt, men jag försökte lugna henne och det gick ganska bra ändå. 
Sen tränade vi lite på stanna o.s.v ochs en gav jag henne hel långatyglar och bara slappnade av och sen var vi framme i stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar