lördag 12 mars 2011

Markträningen i ridhuset:

 Började med at hon skulle följa mig och stanna när jag stannade och att hon inte skulle komma förnära & sen be henne att stanna och jag skulle backa men hon ändå skulle stå kvar.
Det var ganska svårt tyckte Indiana för hon var glad och pigg och ville vara nära mig hela tiden och inte stanna och vänta. Men efter en liten stund gick det bättre:)
Sen skulle hon rulla sig och när hon låg ner satte jag mig bredvid henne och gav henne godis. ( hon låg ner med huvudet mot mig ) Sen reste hon sig upp.
( det är typ påbörjan på tricket ligg)
Sen busade vi lite löst och sen skulle jag försöka göra buga med henne.
Hon var nästan nere än gång, men hon har noll koll på vart hon sätter sina fötter.
Sen lite sidepas ( stavning) flytta rumpan, vinka ( som sitter som en smäck nu ) och puss.
Sen ett "nytt" trick som jag försöker lära henne är puss från sidan & spansk skritt ( som blev typ vinka xD )


     Vi gjorde inte alla dessa asker på varandra, utan vi hade buspauser , vilopauser o.s.v:)
Flickan var duktig idag :)

Sen red vi ut, det gick ganska bra men hon var jättepigg & busig;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar